Proizvodi & usluge:

Dodatne informacije

Vanjsko oglašavanje jedan je od najučinkovitijih oblika oglašavanja danas. To je komunikacijski kanal kojim reklamne poruke protječu neprekidno 24 sata dnevno. U današnjem ubrzanom načinu života ljudi su uglavnom u pokretu, na otvorenom, te reklamne poruke uobičajenim kanalima do potencijalne ciljne skupine dolaze veoma selektivno. Stoga je upravo vanjsko oglašavanje kao komunikacijski medij pravo rješenje da reklamna poruka dođe do što većeg broja korisnika kojima se obraća. Prednost je vanjskog oglašavanja izravan utjecaj na potrošača odnosno konzumenta medija. Mediji kao što je vanjsko oglašavanje raspolažu s nekoliko vrsta proizvoda koji se upotrebljavaju ovisno o željenom cilju, učinku i poruci koja se nastoji prenijeti konzumentu medija. Tako razlikujemo billboardove, citylightove, backlightove, bigboardove, megaboradove, wallscapeove. Svaki od njih pogodan je za provođenje posebnih rješenja, bilo da su posrijedi ekstenzije (2D, 3D), navlake, vizualni učinci, svjetlosni učinci ili interaktivna rješenja.

Kad smo u pokretu, vozeći se u javnom prijevozu ili osobnim automobilima ili kad pješačimo, oglasne površine ulaze u vidno polje svakog prolaznika. Dobra kreativna rješenja, uz poštivanje pravila oblikovanja oglasa za vanjsko oglašavanje, sigurno će biti zapažena u svakodnevnom životu svakog konzumenta medija vanjskog oglašavanja.

Prednosti vanjskog oglašavanja su: vidljivost, pokrivenost i učinkovitost.

  • Vidljivost – vanjski oglas ne zahtijeva posebnu vrstu angažmana, za razliku od drugih medija, jednostavno je prisutan, spreman za percipiranje izvan kuće. Ne morate gledati televiziju ili slušati radio, njega ćete uvijek opaziti.

  • Pokrivenost – raznovrsnost i iskoristivost javnih površina te mogućnost široke primjene transportnog oglašavanja rezultiraju iznimnom pokrivenošću i brojnošću vanjskih oglasa.

  • Učinkovitost – spomenuta vidljivost i brojnost oglasa uz veličinu oglasnog prostora dovode vanjski oglas u brži i lakši doticaj s ciljanim skupinama ljudi, što ga čini izrazito učinkovitim.

Smjernice za dizajn plakata

Da bi bio učinkovit, svaki oglašavački medij dizajneru postavlja visoke zahtjeve. Promatrači plakata mogu biti pješaci ili vozači/putnici u prolazećim automobilima. Stoga sadržaj i poruka plakata promatračima moraju biti lako shvatljivi. To znači da:

  • Sadržaj riječi i sliku treba svesti na najvažnije. Oblikovati ih prema formuli KISS (Keep It Short and Simple).

  • Kratki slogani i pametni naslovi prikladniji su od dugačkih rečenica. Najbolje je primijeniti jednu tekstnu i slikovnu poruku.

  • Usredotočiti se na malo, dobro čitljivih fontova.

  • Slikovni elementi moraju privući pozornost: logotip, ime proizvoda ili marke promatraču odmah mora zapeti za oko.

  • Najvažnije poruke treba smjestiti u gornji dio plakata da bi se izbjegle vizualne smetnje.

  • Jasno navesti korist za kupca: promatrač se sjeća onoga što ga osobno zanima.

Boje imaju velik utjecaj na estetski doživljaj i na posljedičnu radnju (impuls za kupnju):

  • crvena boja djeluje uzbudljivo,

  • narančasta vitalizirajuće,

  • žuta stimulativno,

  • zelena osvježavajuće,

  • smeđa smirujuće,

  • plava seriozno, oporo i svježe,

  • ljubičasta mistično i uznemirujuće,

  • zlatna dominantno i moćno,

  • srebrna tehnički i neutralno.

Plakatni predtest

Kako bi se oglašavajući učinak plakata mogao odrediti prije postavljanja i ocijeniti dizajn, preporučujemo tzv. predtestove. Testnim osobama pokazuju se motivi plakata i time ispituje komunikacijski učinak plakata:

  • Je li je plakat dovoljno uočljiv?

  • Koja je poruka?

  • Prepoznaje li se ponuđač?